ABC

Vilken vecka. Torsdagen började med jobb fram till 12 och sen mötte jag upp Sarararaunderbara (nej jag vet inte hur man länkar, haha) för att kolla lite i vintage-affärer. Jag fick med mig en liten väska, 50 kr, kunde inte riktigt motstå frestelsen även fast jag vet att jag har på tok för många väskor. Torsdagskvällen spenderades med min fina kollega Sebastian och en härlig middag. Jag måste öva upp mina "halv-åtta hos mig" skills inför kommande kvällar med fina ladies. Den här gången bjöds det på bacon-inladad kyckling, färsk pasta och gorgonzolasås. Plus lite sallad vid sidan om. Självklart avslutades middagen med hemmagjorda semlor. GÖTT. Jag fick även finbesök av min syster som droppade in vid nio för att kolla på Revenge. Som för övrigt typ är det bästa nya serien på länge. Vill bara se mer mer mer. På fredagen var det fullt upp på jobbet då alla konsultchefer var på konferens, innan den omtalade "Academic Awards" på Berns skulle börja. Alla assistenter förfestade på jobbet med god mat och dricka för att sedan sätta fart på Berns när vi alla kom i samlad trupp. GRYMT roligt kväll med massa dans och många skratt. Åter igen en lyckad fredagskväll i AW-anda. Idag har jag, seg som en kola, gått på informationsmöte inför utlandsstudier, och insett att det är så många saker jag måste ta tag i. När ska jag hitta den tiden? Sedan fortsatte jag och moster ner på stan då jag skulle få min julklapp av henne. Denna julklapp var en superfin nyckelring av märket Verivinci. Efter ett tag kommer den få den perfekta bruna och slitna färgen. Vi avslutade dagens runda på stan med fika på Espresso House, det kan aldrig bli för mycket kaffe i mitt liv. Ikväll har jag, tröttmössa som jag är, bangat på att gå på en hemmafest för att kunna återhämta mig i soffan och inte röra mig en meter. Imorgon skulle vi spelat match, men thank god, blev den inställd. Snö, kallt, halt och inte alls fotbollsväder. Nej tack, jag klarar mig nog utan den matchen. Så söndagen lär spenderas med pluggböcker och lite mer kaffe!
Min fina nyckelring - "Heart purse" - Verivinci.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0