Jag bor i ett kylskåp

Länge sen sist, I know. Men twitter har nästan vunnit kampen...Dock ger jag inte upp så lätt, så här kommer en liten update sen sist. Lyckligtvis, som jag skrev i lördags, blev det ingen match på söndagen då det dels hade snöat stört mycket och vi skulle inte spela på en uppvärmd plan, men också att det var svinakallt i form av -15 ute. Thank god. Dessvärre görs ett nytt försök till en ny match på söndag, sjukt opepp. Jag är nog inte ensam om tanken, men vi alla ställer upp som vanligt. Ett extra träningspass som vår kära tränare uttryckter det. Men idag är det ju trots allt bara torsdag och några roligheter ska hinnas med innan det blir söndag. Veckan i stort har mest bjudit på jobb och träning. Som vanligt hoppar jag fram och tillbaka bland mina boenden och senaste gången jag var hos pappa i måndag för att träna samt sova kvar för att åka till jobbet på tisdag morgon, var det frid och fröjd. MEN, till min icke förtjusning från att ha sovit hos mamma en natt och kommit hem från jobbet igår eftermiddag, så känner jag att det är avseendevärt kyligt inne i huset. Kikar på temperaturen och ser att det är 13 grader. Reagerar inte till en början så mycket då jag vet att temperaturen kan sjunka mycket om ingen är i huset (pappsen är i Kina). Tänker inte mer på det än att jag sätter mig under massa filter och taggar till inför träningen på kvällen. Åker iväg och kör BJ & fys med fotbollen i vanlig ordning för att sen komma hem och upptäcka att temperaturen är nere på 10 grader. Nu är det JÄVLIGT kallt. Som min kära vän Johanna sa - "du bor i ett kylskåp". Jo tack, svinkallt. Paniken sprider sig och min nästa tanke är att jag får klara mig till morgondagen eftersom ett samtal till pappa inte var att tänka på (tidsskillnad). Får lite råd på facebook men hittar inte problemet. Min sista tanke är att jag får ta mig en lång dusch för att bli varm (och lite ren från träningen) för att sen bädda ner mig ordentligt. Surprise, det finns ju såklart inget varmvatten. Blev trots allt en snabbdusch som (om möjligt) gjorde mig ännu mer frusen. Idag fick jag i alla fall tag på pappa som hjälpte mig att undersöka vad som kunde vara fel. Lite trix och fix, men det är fortfarande lika kallt. Kupévärmaren har dock flyttat in tillfälligt i köket. Måste knacka på hos grannen senare och be om hjälp. Till det positiva är att Johanna och jag trotsade kylan här och tände tretusen ljus för att avnjuta en pannkaksfrukost tillsammans. Yummie and cozy! Nästa plan är att få lite plugg gjort, åka till Zumban och ta världens längsta dusch på gymmet. Förhoppningsvis har problemet löst sig med grannens hjälp, men bättre att vara på den säkra sidan. Mitt hår är inte så fräscht. Hursom, imorgon är det fredag och kvällsplanerna är slående. Middag och drinkkväll med assistenterna i teamet. Kommer bli awesome och det ryktas om en utgång som avslutning. Nej, nu måste jag sluta skriva, fingrarna håller på att domna bort. Btw, när jag vaknade imorse var det 8 grader - känn på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0