The heat is on

Okej, jag har väl känt att slutet på denna vecka inte riktigt har gått min väg. Till och börja med så gick ju värmepannan sönder i onsdags, men som tur är har jag en väldigt bra papi som från Kina lyckas rodda runt med grannen och tillslut lösa problemet. På fredagsmorgonen klev han innanför dörren och fick nog allt känna på lite hur kallt det var eftersom pannan inte riktigt hunnit jobba upp sig till sitt rätta jag än. Därför beslöt jag mig för att åka med han in till jobbet vid 10-tiden för att sitta och plugga lite hos mamma istället, i värmen. Mitt pick och pack och jag blev avsläppta vid mörby och jag möts av den fina nyheten att det är strömförsörjningsfel på röda linjen. Yaaaaay. Hade inte så mycket val än att snällt åka med tunnelbanan som tog 40 minuter på sig att ta sig mellan mörby och tekniska. Vid tekniska gav jag upp och satte mig på buss 4:a istället. Bra val. Jag klev av vid Fridhemsplan för jag var tvungen att kika lite inne på MQ innan jag skulle sätta igång med plugget. Hittade en jättefin kjol som jag tänkte slå till på. Då kom nästa nederlag - jag hade glömt bankomatkortet hemma. Åter igen, PALLA. Det värsta var inte att jag inte skulle kunna köpa kjolen utan att jag skulle ut på kvällen. Käk och utgång, utan pengar blir det väldans svårt. Lite ledsen i ögat gick jag vidare in på SOLO för att kolla mer kläder och tänka ut en plan. Min motivation för att plugga sjönk i samband med bankomatkorts-uppenbarelsen, och självklart hittar jag världens snyggaste skinnjacka där inne. Deppig tjej blev ännu mer deppig. MEN, påväg till tuben för att åka hem så ser jag Nordea kontoret och kommer så fint på att jag såklart kan göra som alla pensionärer. Ta ut lite CASH. En idé som låg så långt borta att jag började skratta när jag väl knäckte den. Så mycket riktigt satte jag mig med alla pensionärer och väntade snällt på min tur att få ta ut pengar. Inte går det snabbt inte, speciellt inte eftersom klockan var runt 12 också. Efter en dryga halvtimme tog jag ut pengar för kvällen och för jackan (woho!) och jag gick glatt tillbaka till affären för att göra en bra affär. När man väl kommit ur det här "plugg-tänket" så är det inte lätt att komma tillbaka till det. Därför gled jag vidare till min syrras restaurang, istället för hem, för att se hur hon har det på sitt nya jobb som restaurangchef (hur grym är inte hon?!). Runt två slog jag mig därför ner med personalen och intog diverse god mat. Inte nog med att syrran var där fick jag även träffa dear Johanna som jobbar där varje fredag tills hon åker. Som ni säkert har förstått vid det här laget så hade jag gett upp tanken på att plugga överhuvudtaget denna dag. Så efter den utsökta maten blev det på med smink och lite partykläder för att glida iväg för en kväll med assistenterna. Lyckad jävla kväll. Dock lämnar jag den oskriven, inser nu att jag redan hunnit skriva en novell med det här inlägget. Lördagen var kommen och jag fick inte mycket gjort. Hade en myskväll med syrran (som egentligen var tänkt att spenderas med Kalle, fy dig Kalle) och kollade på massa OTH. Söndag, som det är i skrivandes stund, har spenderats hemma hos mormor då hon fyller 69 år idag. Hon är allt bra fin mormor. Nu är det en rätt trött tjej som ligger i sängen och laddar inför en vecka där var enda timme är inplanerad. Stress&hets på hög nivå. Stress&hets är för övrigt min nya hashtag som jag kommer att missbruka framöver. Så, until next time - bye bye bitches (Aka Sibel i Top Model). Ps. sicken besvikelse "Kontoret" var.

Kommentarer
Postat av: Matilda

1. förlåt, jag är sämst!

2. kontoret var bäst!

3. ser fram emot tisdag ♥

2012-02-13 @ 09:25:21
URL: http://mkros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0