IQ

Idag på förmiddagen har jag suttit med inlämningsuppgiften för juridiken där vi ska se över ett case och besvara lite frågor. Intressant, men tidskrävande. Sen har jag även plöjt igenom all information som måste läsas i samband med ny kurs. Tar ett tag innan man får koll på läget, speciellt vid distanskurser. Min roligast upptäckt när jag skulle läsa igenom allt på kurssidan var när jag hittade en tjej som hade lämnat en väldigt IQ-befriad kommentar i vårt "frågeforum". Bakgrunden till detta är att vi som sagt har flera inlämningsuppgifter som är obligatoriska i kursen och de har varit tydliga med att dessa måste lämnas in i tid och att det måste finnas "laga skäl" till att man skulle få lämna in dessa i efterhand. Konversationen gick, kortfattat, att eleven ställde frågan vad som menades med "laga skäl". Inte en alltför dum fråga, inte helt självklart vad som innefattade dessa ord. Läraren svarade då att "om du t.ex. blir akut sjuk eller andra oväntade hinder uppstår som gör det svårt för dig att lämna in i tid". Hon förklarade vidare att de är okej om man i dessa fall mailar in på förhand och så får de ta ställning till det då. Ingen skada skedd än så länge. Det är den IQ-befriade kommentaren på lärarens svar som är det roliga. "Jaha, så man måste inte ha stöd enligt lag för att kunna lämna in i efterhand?". JAG DÖR. IQ-fiskmås. Visserligen läser vi juridik men trodde tjejen helt ärligt (EFTER lärarens svar) att hon behövde stöd från en paragraf i lagen för att få lämna in försent? Ibland tror jag att vissa människor inte finns på riktigt, utan att de är utplacerad för att förgylla vår vardag med ett gott skratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0