I sista minuten

Dagen i allmänhet kunde ha börjat bättre då jag i princip legat och hostat hela natten och kände mig lagom taggad att gå upp för att påbörja den evighetslånga packningen. Glatt överraskad gick packningen ändå relativt bra, fick sålla bort en del kläder när jag såg utrymmet krympa allt mer i väskan. Förutom packningen fixade jag också förinställda överföringar till min hyresvärd och allt flöt på som det ska. Men man ska inte ropa hej för tidigt har jag nu lärt mig.  Jag skulle mest på in på KLMs hemsida för att dubbelkolla hur mycket mina väskor fick väga och stötte då samtidigt på "Checka in online" och "Hantera min bokning" rutor. Då reflekterade jag över att jag inte hade kollat om jag skulle behöva ta ut resehandlingar eller om det räckte med bokningsnumret jag hade fått via mailen. Jag lyckades inte nå vidare bra med att logga in och återgick till min bokningsbekräftelse för att se om det fanns någon information jag missat att fylla i. Då ser jag att det så fint står att "En bekräftelse på din bokning har skickats till dig via e-post. Din(a) e-biljett(er) kommer att skickas till samma e-postadress.". Märkligt, jag som inte har fått några biljetter skicade till min mail. Tänkte då vidare att jag skulle ringa och dubbelkolla med KLMs kundtjänst vad som egentligen gällde när jag kom till Arlanda. Så många resor som jag åkt på har det oftast räckt med bokningsnumret, även fast det fanns biljetter tillgänglig att skriva ut. Snällt och fint väntar jag i telefonkön och när jag väl kommer fram och ställer min fråga får jag den största hinken kallvatten över mig någonsin. DU HAR INGA BILJETTER BOKADE. Whaaaaaat?!? Paniken som växte inom mig när hon sa det går nog inte att beskriva. Tydligen hade jag missat att skriva in någon säkerhetskod i samband med min betalning, så den gick aldrig igenom. Mitt sk. bekräftelsemail på resan gällde enbart bokningen och inte betalningen. Skjut mig! Jag borde såklat ha kollat att pengarna drogs när de skulle dras, men med allt att hålla koll på tänkte jag inte på den detaljen. I paniken ringde jag såklart min vapendragare när det gäller att boka flygbiljetter, min mor. Väldigt snabbt hade vi undersökt utbudet och hittat en ny biljett så nu är faran över. Dock innebär det att jag får en ny restid och anländer till Marseille 23:10 på söndag kväll istället. Jag är dock mest glad över att jag kommer dit på söndag och ingen annan dag, haha. I och försig, KLM erbjöd mig direktflyg med ungefär samma tider - för 15 000 kr. NEJTACK. 
 
Nu ska jag andas lite igen, hej. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0